sobota, 30 marca 2013

Maseczka oczyszczająco-antyoksydacyjna, by dobrze wypaść na śniadaniu

Cześć. 


Dzisiejszy dzień był dla mnie prawdziwym wyzwaniem ale pomiędzy pieczeniem miliard pierwszego, a miliard drugiego ciasta postanowiłam znaleźć czas dla siebie i Was. 

Dzisiaj krótko i na temat, każdy z nas potrzebuje odrobiny oczyszczenia, przynajmniej od czasu do czasu. Z uwagi na to, że moja skóra jakoś mnie nie lubi ostatnimi czasy oczyszczenia potrzebuję natychmiast. Chcę dobrze wyglądać na święta ;) 

Maseczka oczyszczająco-antyoksydacyjna. 
Baza: 
0,5 łyżeczki czerwonej glinki 
0,5 łyżeczki białej glinki 
0,5 łyżeczki kurkumy - antyoksydant

Rozcieńczacz:
Tu tradycyjnie, skóra sucha oleje, skóra tłusta wodę. A mieszana może pomieszać bądź wybrać jedną stronę.
Ja dodałam: 
łyżeczkę oleju z winogron 
0,5 łyżeczki oleju rycynowego - dodatkowe oczyszczenie
kilka kropel oleju z czarnego kminku - antyseptyk



Uwaga! Zawartość kurkumy sprawia, że skóra może mieć żółtawy odcień po zmyciu maseczki. Ten kolor zniknie wraz z porannym prysznicem dlatego polecam robić ją wieczorem. 



Żeby zadziałała lepiej możemy przed jej nałożeniem wykonać peeling. Ale delikatnie! Maseczka może być dosyć agresywna dla wrażliwej skóry, więc nie chcemy jej podrażniać. 


Na koniec chciałaby życzyć wszystkim wesołych świąt w gronie rodziny i przyjaciół. Ale przede wszystkim życzę Wam odpoczynku ;) 


10 komentarzy:

  1. Ja mam delikatną skórę,wiec nie wiem czy się nada ta maseczka, zresztą ja pewnie bym ją źle zrobiła xD
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zastosować wersję tylko z białą glinką, będzie delikatniejsza ;)

      Usuń
  2. uwielbiam glinki w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem straszna "noga" w wykonywaniu swoich domowych maseczek, peelingów. Dlatego niestety nie zdecydowałabym się na zrobienie jej no i do tego mam dosyć wrażliwą skórę :) Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby całość ułatwić i zmniejszyć agresywność możemy skrócić liczbę składników do dwóch olej + glinka biała. Wcale nie jest trudna do zrobienia ;)

      Usuń
  4. Własnie przez to barwienie porzuciłam pewną maseczkę indyjską z kurkumą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi jakoś nie przeszkadza, tylko czasami zapominam żeby twarz wycierać tylko w ręczniki jednorazowe ;)

      Usuń
  5. fajna maseczka, ale nie miałabym z czego jej zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli rozejrzysz się w drogerii na dziale maseczek zapewne znajdzie się tam jakaś glinka, a jeśli masz skórę suchą to świetnie nada się oliwa z oliwek ;)

      Usuń